Wandelen met bezinning

Wandelen met bezinning op zaterdag 6 april
Het thema van de vastenactie luidt dit jaar: Water verandert alles.
Water is letterlijk van levensbelang voor ieder mens. De beschikbaarheid van water is voor ons vanzelfsprekend. In grote delen van de wereld is dat niet zo. Daar moeten moeders uren per dag lopen om in een ander dorp water te putten voor hun gezinnen. Daar wil de Vastenactie wat aan doen. Tijdens de wandeling spreken we met elkaar over vasten en over water dat het leven van mensen ten goede kan keren en wat wij daar aan bij kunnen dragen.

Wandelprogramma
10.30 korte uitleg en vertrek vanuit het Martinushuis (Princenhage).
12.30 uiterlijke aankomst in H. Moeder Godskerk te Effen. Daar is koffie/thee/limonade – dvd-presentatie – lunch met woestijnsoep en platte broden – gebedsviering.
14.00 terug naar de Martinuskerk
15.00 (uiterlijke) aankomst in Martinushuis.

Meedoen
Iedereen mag meedoen: alleen, met vrienden of het gezin. We lopen in groepjes. Kun je niet wandelen doe dan mee op de fiets of zelfs per auto. Ontmoeting en gesprek zijn het belangrijkste.
In verband met de hoeveelheid soep, brood en materiaal vragen we je je aan te melden vóór 29 maart door een email te sturen naar info@parochiemariamagdalena.nl waarin je aangeeft: je naam, aantal volwassenen en aantal kinderen. Of je belt naar het parochiesecretariaat 076-5412231.