Ontmoet Jezus in het teken van brood

Communie thuis ontvangen

Wij komen graag naar je toe

Communie thuis ontvangen

Het ontvangen van de heilige Communie is een intiem moment. Wanneer je wegens gezondheid of ouderdom niet naar de viering in de kerk kunt en toch graag de communie ontvangt, kan je de communie thuis ontvangen. Je kunt je hierop thuis voorbereiden door bijvoorbeeld een mooi kleedje over een tafeltje te leggen met een kruisbeeldje en een lichtje erbij. Na een korte Bijbelse lezing en gebed ontvang je dan het heilig brood.

Afspraak maken voor de communie thuis

Je kunt een afspraak maken overdag, tijdstip en wie er komt.

Neem hiervoor contact op met jouw parochiekern:

• Prinsenbeek: 076 5412231 (ma t/m vrij van 9.00 tot 11.30 uur)
  • Princenhage: 076 5213873 (ma t/m vrij van 9.00 tot 11.30 uur)
  • Effen: 076 5212825 (ma t/m vrij van 9.00 tot 11.00 uur)

“Het heilige brood ontvangen kan ook bij jou thuis”

Wij vertellen je graag meer

Achtergrond informatie

Een sacrament is een werkzaam teken waarin God de mens aanraakt. In elk sacrament wordt de liefde van God zichtbaar en voelbaar. Tegelijkertijd drukken wij er onze verering voor God mee uit.

De katholieke kerk heeft zeven sacramenten.

Er zijn drie sacramenten van initiatie of inwijding: Doopsel, Vormsel en Eucharistie, twee sacramenten van de levensstaat: Huwelijk (trouwen) en Wijding en twee sacramenten van genezing: Vergeving, dit wordt genoemd Boete en Verzoening of Biecht en Ziekenzalving.

Elk sacrament wordt door God gebruikt om ons christelijk leven te versterken. Om optimaal van de sacramenten te kunnen profiteren, hebben we op zijn minst het verlangen nodig om als christenen te willen leven.