Soms heb je spijt van dingen

Vergeving

Goed leven lukt niet altijd

Vragen om vergeving

Het lukt niet altijd om goed te leven. Soms doe je iets waar je spijt van hebt waarbij je ook God om vergeving wilt vragen. God wil altijd je zonden en fouten vergeven en met jou een nieuw begin maken. In een gesprek met een priester kan je dat onder woorden brengen. In de Naam van Jezus kan de priester jou vergeving aanzeggen. We noemen dit het sacrament van boete en verzoening. Ook wel biecht genoemd. Voor degene die dit sacrament ontvangt is dit heel bevrijdend en genezend.

Hoe vergeving aan te vragen?

Voor het aanvragen van een gesprek kun je rechtstreeks een afspraak maken met een van de priesters:

Pastoor Norbert Schnell: pastoor@parochiemariamagdalena.nl

Pater Gilbert Razon SVD: gilbertrazon@parochiemariamagdalena.nl

“Mensen maken nu eenmaal fouten. God maakt graag samen met jou een nieuw begin”

Wij vertellen je graag meer

Achtergrond informatie

Een sacrament is een werkzaam teken waarin God de mens aanraakt. In elk sacrament wordt de liefde van God zichtbaar en voelbaar. Tegelijkertijd drukken wij er onze verering voor God mee uit.

De katholieke kerk heeft zeven sacramenten.

Er zijn drie sacramenten van initiatie of inwijding: Doopsel, Vormsel en Eucharistie, twee sacramenten van de levensstaat: Huwelijk (trouwen) en Wijding en twee sacramenten van genezing: Vergeving, dit wordt genoemd Boete en Verzoening of Biecht en Ziekenzalving.

Elk sacrament wordt door God gebruikt om ons christelijk leven te versterken. Om optimaal van de sacramenten te kunnen profiteren, hebben we op zijn minst het verlangen nodig om als christenen te willen leven.