Gezocht: organist / pianist

Wegens het vertrek van de huidige organist/pianist komt bij het Sint Martinuskoor Princenhage in Breda op korte termijn de functie vacant van:

Organist / pianist

Het 4-stemmig gemengd koor bestaat ruim 45 jaar, telt thans 38 leden en staat onder leiding van een dirigente.

Nadere inlichtingen over deze functie kunnen s ’avonds na 19.00 uur worden ingewonnen bij Joost Kuijpers (voorzitter), telefoon 076-5147104.
Schriftelijke sollicitaties kunnen worden gericht aan het bestuur van ons koor en worden toegezonden aan ons secretariaatsadres:  Langendijk 59B, 4819ET Breda

Het koor verzorgt 2, soms 3 maal per maand om 11 uur de liturgische dienst in de Sint Martinuskerk, Haagse Markt 4 te Breda en een enkele keer zingen we een dienst in een andere kerk in de regio. Het koor heeft een uitgebreid repertoire waarvan het meest 4-stemmig en omvat zowel klassieke als hedendaagse kerkmuziek.
Naast de wekelijkse repetities, die als zeer plezierig worden ervaren, staat vooral ook gezelligheid met en betrokkenheid bij elkaar centraal.

De repetities vinden plaats op donderdagavond van 20.00 uur tot 22.00 uur. Enkele keren per jaar hebben we een halve repetitie met vervolgens een gezellige nazit met een drankje en een hapje.

Wij vragen:
– Ervaring in het begeleiden van een kerkkoor.
– Goede contactuele vaardigheden.
– Enige kennis en gevoel voor R.K. liturgische diensten.
– Enige kennis van en praktische ervaring in harmonisatie.

De salariëring geschiedt volgens de richtlijnen van het Bisdom.