Bisdombedevaart 2023

Het bisdom Breda gaat weer op bedevaart!

Deze keer in de voetsporen van Sint Bernardus van Clairvaux. Zijn ordegenoten, de Cisterciënzers, hebben veel betekend voor de parochies in ons bisdom. De geloofsgemeenschappen van Wouw, Oud Gastel, Oudenbosch en Hoeven zijn door hen gesticht. In Ulicoten vieren we jaarlijks het Bernardusoctaaf.

Bernardus is een voorbeeld voor de missionaire kerk. Hij wist van aanpakken en zijn geloof was diepgeworteld. Hij trok de wereld in en cultiveerde het land. We gaan bij hem in de leer.

Deze bedevaart wordt, zoals onze bisschop Jan Liesen het zegt, “een retraite op wieltjes”. Alle belangrijke plaatsen in het leven van Sint Bernardus zullen we bezoeken. We mogen samen vieren, bidden en ontmoeten. Er is ook voldoende ruimte voor rust en ontspanning.

We vertrekken op maandag 23 oktober 2023 en komen thuis op zaterdag 28 oktober 2023. In deze zes dagen zullen we veel indrukken opdoen en vriendschappen sluiten.

Van harte hoop ik dat we met veel inspiratie thuiskomen. Het bisdom Breda gaat op bedevaart in de voetsporen van Sint Bernardus! Gaat u mee?

(bron: bisdomvanbreda.nl/bisdombedevaart/)

Er zijn nog 2 verdiepingsbijeenkomsten geweest over St. Bernardus:

Het werk en leven van Bernardus van Clairvaux
Woensdag 10 mei om 20:00 uur in de Michaëlkerk in Breda
door: Abt Guido Van Belle

‘Geloven is beminnen’, Bernardus’ kijk op de mens
Dinsdag 13 juni om 20:00 uur in de Emmauskerk in Terneuzen
door: Bisschop Lode Van Hecke

Voor verdere informatie zie de website van het bisdom.