Terugblik installatie pastoor Norbert Schnell

De vrijwilligers van de geloofsgemeenschap Moeder Gods in Effen, de leden, samengesteld uit de koren van onze parochie en vrijwilligers uit de beide andere geloofsgemeenschappen hebben hun uiterste best gedaan om Norbert Schnell hartelijk te ontvangen als onze nieuwe pastoor.

De Moeder Godskerk was voor deze gelegenheid prachtig met bloemen versierd en in een inspirerende viering met onze bisschop mgr. J. Liesen werd Norbert als pastoor geïnstalleerd.

Een missionaire parochie worden met een missionair programma dat niet alleen naar binnen is gericht, naar ons eigen hart, maar ook naar buiten, naar de wereld.

In die context wil Norbert Schnell voor en met ons pastoor worden van onze parochie. Drie tekenen geven accenten aan die gezet worden in de komende periode.

1.    Het Evangelie: het Woord van God lezen, verdiepen en er over spreken.
2.    Kelk en hostieschaal: met elkaar vieren van goed verzorgde eucharistie en daarnaast van belangrijke levensmomenten waarin Gods barmhartigheid doorklinkt.
3.    Hart: in liefde open staan voor mensen, juist ook voor wie het moeilijk hebben en zich aan de rand van de samenleving bevinden.

Na de viering was het mogelijk om elkaar buiten, met koffie/thee en een krentenbol te ontmoeten. Dit samen zijn dat we lang hebben moeten missen gaf een extra feestelijk tintje aan deze morgen.