Start Alpha cursus: wat geloof ik eigenlijk?

Praat je wel eens met iemand over je geloof? Wat geloof je? Hoe belangrijk is het geloof voor je? Wat voor rol speelt je geloof in je leven? Nog een stap verder: waarom leef ik eigenlijk, wat is de zin van mijn leven. Ben ik gelukkig zoals ik nu leef?

Een aanbod voor jou

Vragen die ieder mens heeft. Heel herkenbaar. Antwoorden zijn niet zo eenvoudig. Wil je een poging doen om samen een antwoord te vinden? Meld je dan aan voor een 10-daagse cursus. Een aanbod van de katholieke kerken in Breda.

Hoe ziet het programma eruit?

De bijeenkomsten bestaan uit een gezamenlijk maaltijd, een korte lezing en een groepsgesprek.

De lezingen geven een verdieping in het katholieke geloof en behandelen vragen als: Wie is Jezus nu eigenlijk, Hoe kun je geloven? Waarom zou je de Bijbel lezen, Wie is de H. Geest, Hoe zit het met het kwaad in de wereld en wat is de betekenis van bidden. In de groepsgesprekken spreken we met elkaar als (niet-) (of een beetje-) gelovige over de onderwerpen.

11 bijeenkomsten: waar en wanneer?

Er zijn 10 bijeenkomsten elke week op donderdagvond en een op zaterdag (29 oktober).

Plaats: de ontmoetingsruimte van de Michaelkerk, Hooghout 67, in Breda

Aanvang: 18.30 uur tot 21.00 uur.

We beginnen op  22 september 2022, de laatste bijeenkomst is gepland op  24 november 2022.

Meer informatie vragen of aanmelden kan bij Hanneke Oomen <hannekeoomen@online.nl of bij de pastoor van uw parochie.