Pinksterestafette en geloofsgesprek

Op Pinksteren, zondag 31 mei jl., is de Pinksterestafette van start gegaan. (zie website van het bisdom)
Elf weken lang, tot 15 augustus, zullen de dertig parochies van het bisdom het pinkstervuur aan elkaar doorgeven, vergezeld van een geloofsbrief.

Onze Geloofsbrief en de lantaarn met het bijbehorende Pinkstervuur hebben wij zondag 28 juni  op het eind van de viering in de Moeder Godskerk in Effen, overhandigd..

aan Pieter van Stiphout, Hannie Donker en Rina Roovers. Zij hebben de brief en het vuur overgebracht naar de H. Mariaparochie in Etten-Leur. In de viering van 11.00 uur heeft pastoor John van der Laer hen ontvangen en ook onze geloofsbrief voor hen met het vuur.

Daar gaat het gesprek verder. In onze parochie hopen we dat dat ook gebeurt. In september worden de deelnemers aan het gesprek en wie daar bij wil aansluiten uitgenodigd voor een vervolg. We gaan dan in op de Bijbeltekst die vorige week nauwelijks ter sprake heeft kunnen komen.