Martinuspakketten actie

Aansluitend bij de feestdag van Sint Maarten op 11 november, organiseert de werkgroep Diaconie van parochiekern H. Martinus zaterdag 16 november a.s. een inzameling van levensmiddelen in Princenhage.
Dit doet ze al weer voor de negende keer en zal net als voorgaande jaren plaatsvinden bij de supermarkten van Albert Heijn en de Jumbo.
Klanten worden bij de ingang van de supermarkt gevraagd om naast hun eigen boodschappen een of meerdere extra artikelen te kopen en die te schenken aan de Martinus pakketten actie.
Sint Maarten was de heilige die de helft van zijn mantel gaf aan een bedelaar. Hij leerde ons te delen met mensen die het minder goed hebben dan wij.
De actie komt dan ook ten goede aan mensen en gezinnen in Breda-West die het arm hebben. Via onze contacten en een maatschappelijk netwerk heeft de werkgroep vele adressen verzameld waar mensen wonen die moeite hebben om rond te komen. Uiteraard blijven de adressen anoniem.

Op zaterdag 16 november staan er bij de supermarkt vrijwilligers klaar die de mensen aan de actie herinneren en zo nodig suggesties geven.
Vrijwilligers rijden de wagentjes met de verzamelde producten (elk houdbaar product is welkom, liever geen alcohol) naar het parochiecentrum bij de Martinuskerk. Van de ingezamelde artikelen stelt de werkgroep voedselpakketten samen. Die worden bezorgd bij mensen en gezinnen die het niet breed hebben. De tassen hiervoor krijgen we gratis van de supermarkten!

Ook kunt u tot 16 november uw boodschappen afgeven bij het Martinushuis in Princenhage (ma-vrij van 9.00-12.00) of op het parochiesecretariaat in Effen (vrij 9.00-12.00).

Alvast heel hartelijk dank!!