Geloofscursus “Opnieuw beginnen”

Op 4 februari 2020 start de cursus ‘Opnieuw beginnen’ in Prinsenbeek. Een samenwerking van de Protestante Gemeente Prinsenbeek en de parochie van de heilige Maria Magdalena.
De cursus wil mensen in 6 bijeenkomsten (opnieuw) laten kennismaken met het christelijk geloof.

In onze kinderjaren werden velen van ons in het christelijk geloof grootgebracht. Op een of andere manier leven bepaalde beelden, verhalen en gedachten uit die tijd in ons voort. Inmiddels zijn ze sterk beïnvloed en aangetast door andere ideeën en inzichten die ons voortdurend worden aangereikt, in onze vriendenkring, op het werk en niet in het minst in de media.
Die overgeërfde beelden, verhalen en gedachten hebben hun vanzelfsprekendheid verloren, maar er is nog steeds een verlangen om te weten hoe het ook alweer zit, om opnieuw te beginnen en op zoek te gaan naar een meer volwassen geloof.
Dat staat deze cursus voor ogen. In 6 bijeenkomsten worden we aan de hand van thema’s geholpen te ontdekken dat God naar alle mensen omziet, hoe Hij mensen bevrijdt en wat dat voor jou persoonlijk betekent.

De bijeenkomsten beginnen om 20.00 uur en worden gehouden in het Kruispunt, Harmonielaan 24, Prinsenbeek op:
4 en 18 februari
3,17 en 31 maart
14 april

Aanmelden uiterlijk op 15 januari 2020 bij het secretariaat van de Protestante Gemeente Prinsenbeek of het secretariaat parochie heilige Maria Magdalena, Markt 34 Prinsenbeek.
Telefoonnummer 076 54 12 231