4e bijeenkomst rondom Maria: Hulp van de christenen

Op maandag 7 oktober herdenkt de kerk – sedert 1571 – de Heilige Maagd Maria van de Rozenkrans.

De rozenkrans is een van de vele hulpmiddelen en gebeden die de devotie tot Maria ondersteunen. Zoals daar ook zijn de bedevaarten naar de Mariaheiligdommen; litanieën en lofzangen van Maria; speciale verering van Maria in relatie met de plaats waar zij is verschenen; bijzondere feesten en gedachtenissen doorheen het kerkelijk jaar. Ieder heeft zo zijn of haar eigen devotie.

In de bijeenkomst op woensdag 9 oktober gaan we hierop in. Deze bijeenkomst is de vierde in de reeks ‘Mij geschiede naar uw woord’. Voorafgaand aan deze samenkomst bidden we het rozenhoedje.
Wees van harte welkom!

Kerk van OLV ten Hemelopneming, Markt 32, Prinsenbeek
Woensdag 9 oktober – 14.30-15.00 uur, Rozenhoedje in de kapel
Aansluitend: 15.00-16.30 uur film + geloofsgesprek