Blijf op de hoogte

Sobere maaltijd in de Vastentijd

Woensdag 20 maart om 18.00 uur in de RK kerk OLV ten Hemelopneming

Deze maaltijd wordt elk jaar georganiseerd door de RK Kerk OLV ten Hemelopneming en de Protestantse Gemeente Het Kruispunt.
We starten met een korte viering met gebed en zang, gevolgd door een kort verhaal over het goede doel van deze avond.

Tijdens de maaltijd halen we geld op voor de Stichting Care Karnataka.

Opgeven voor deze maaltijd kan op verschillende manieren.
Telefonisch: Lia van Lier: 06 – 23 99 88 89
Hans van ’t Nedereind: 06 – 23 34 14 23
Elly van den Bliek: 06 – 12 30 73 92
Inschrijfstrookje: te vinden in de hal van de kerk
Na het invullen inleveren in de brievenbus van de kerk.
Via de mail: hansvtnedereind@hetnet.nl

Projecten Vastenperiode 2024 – 2

Actie voor Stichting Leergeld Breda

Alle kinderen mogen meedoen!
In Nederland leeft 1 op de 12 kinderen in armoede. In Breda zijn dit ca 3.300 kinderen. Omdat er niet genoeg geld is, kunnen deze kinderen niet meedoen aan activiteiten die voor hun leeftijdsgenootjes heel normaal zijn. Voor hen springt Stichting Leergeld in de bres. Immers: Alle kinderen mogen meedoen! Want nu meedoen is straks meetellen!

Wat doet Stichting Leergeld?
Leergeld helpt kinderen (4 tot 18 jaar) uit gezinnen met geldzorgen in Breda. Hun hulp is erop gericht dat alle kinderen in Breda dezelfde kansen hebben. Leergeld helpt met schoolspullen, zoals een laptop of rekenmachine of een fiets. Want kinderen die meedoen horen erbij en maken nieuwe vriendjes.

(meer…)

Projecten Vastenperiode 2024 – 1

Landelijke Vastenactie – Leven in een veranderende wereld
De jaarlijkse Vastenactiecampagne staat dit jaar in het teken van de gevolgen van klimaatverandering. De mensen in het zuiden van Zimbabwe zijn voor hun voedselvoorziening en levensonderhoud grotendeels afhankelijk van kleinschalige landbouw en regenwater. Dat systeem is echter heel gevoelig voor de klimaatveranderingen die afgelopen jaren steeds ernstiger werden. Langere droge periodes, overstromingen en cyclonen zijn toegenomen zowel in aantal als in intensiteit. Ze bedreigen de voedselzekerheid van de plattelandsgemeenschappen én ze bedreigen de gezondheid door gebrek aan schoon, veilig water.

(meer…)

Over het Onze Vader

Wat bid ik dan eigenlijk?

Paus Franciscus stelt dit jaar bidden centraal als voorbereiding op het Heilig Jaar 2025. Mensen bidden op allerlei manier. Jezus reikt het Onze Vader aan om te bidden. Het heeft een reden waarom Jezus precies die woorden kiest waaruit het Onze Vader is opgebouwd. In drie bijeenkomsten gaan we in op wat we zeggen en welke betekenissen er achter de woorden zitten.

Bijeenkomst 1 (29 februari)
We staan stil bij het bidden (wat is het? Hoe? Waarom?) en de opbouw van het Onze Vader
Bijeenkomst 2 (14 maart)
Er wordt ingegaan op de inhoud en betekenis van de eerste drie beden uit het Onze Vader
Bijeenkomst 3 (21 maart)
Tenslotte komen de overige drie beden uit het Onze Vader aanbod.
Naast uitleg is er – in afwisseling – volop ruimte voor uitwisseling en verwerking en muziek.

De eerste bijeenkomst begint met een gezamenlijke maaltijd die wordt bereid. De beide overige bijeenkomsten kunnen we met een maaltijd starten, maar dan via ‘Amerikaans’-model. Onderling spreek je af wie wat meebrengt.

Plaats: Prinsenbeek, Kerk Onze Lieve Vrouw ten Hemelopneming, Markt 32 (gratis parkeermogelijkheid)
Data: 29 februari, 14 en 21 maart
Tijd: 18.30 – 21.15 uur (met maaltijd)
Of 19.15-21.15 (zonder maaltijd)

Je kunt je aanmelden vóór 26 februari bij: info@parochiemariamagdalena.nl

Van harte welkom!

Gerard Wijnsma, Hanneke Oomen, Ivonne Schols, Han Geppaart

Stille omgang 2024

Dit jaar vind de Stille Omgang plaats in de nacht van 16 op 17 maart 2024. Bij deze jaarlijkse traditie sluiten ook parochies van het Bisdom Breda aan.

Graag uiterlijk 12 maart 2023 aanmelden i.v.m. het reserveren van de bus. Zie voor meer details:
bisdombreda.nl/stilleomgang