Welkom bij parochie

Heilige Maria Magdalena

Wij zijn een Kerk met open uitgestrekte armen. Wie je ook bent en wat je ook doet, je bent hier welkom, omdat God onvoorwaardelijk van je houdt!

Voel je gezien, gekend en geliefd

Gebeurtenissen

Belangrijke momenten in het leven kun je verbinden met je geloof.

Doop

Door de Doop ga je leven in verbondenheid met Jezus en word je opgenomen in de gemeenschap van de Kerk.

Communie

Voor de eerste keer de heilige Communie in de Eucharistie ontvangen is heel bijzonder. Je ontmoet Jezus in het teken van brood.

Vormsel

Het vormsel is de voltooiing van het doopsel. Je ontvangt de kracht van de Heilige Geest om van Jezus te getuigen.

Trouwen

Je hebt iemand ontmoet van wie je houdt en met wie je je leven wilt delen. Jullie trouwen in de kerk door dit voor God uit te spreken.

Ziekte

God is nabij. Door de ziekenzalving en ziekenzegen aan een zieke, geeft God kracht, hulp en overgave waar dat nodig is.

Overlijden

Afscheid nemen van een dierbare is moeilijk. In de kerk vieren we dat leven en liefde sterker zijn dan de dood.

Familiezondagen

Elke derde zondag van de maand is er een Familiezondag: gezinnen ontmoeten elkaar en vieren samen. Daarnaast is er vorming. De ouders gaan met elkaar in gesprek. De kinderen hebben een programma in hun eigen leeftijdsgroep.

Centraal staat dat we ons geloof verdiepen, Jezus (beter) leren kennen, vreugde van het geloof delen en vriendschappen opdoen. We hopen zo een fijne gemeenschap te beleven in een jarenlang band met elkaar.

Over onze Parochie

Parochie Heilige Maria Magdalena bestaat uit drie geloofsgemeenschappen met een klein eigen secretariaat. Deze bevinden zich in Prinsenbeek, Princenhage en Effen. Elk met een eigen karakteristiek, mede bepaald door de mensen die er wonen en hun geschiedenis.

Naast een klein secretariaat bij elke kerk is er ook een algemeen secretariaat voor de hele parochie dat gevestigd is in de kerk in Prinsenbeek. De dagelijkse organisatie van iedere gemeenschap ligt bij de parochiekerncommissie.

Nieuws

Hieronder vind je de laatste nieuwsberichten over onze parochie. Wil je alle nieuwsberichten lezen, klik dan op de knop hieronder.

Sobere maaltijd in de Vastentijd

Woensdag 20 maart om 18.00 uur in de RK kerk OLV ten Hemelopneming Deze maaltijd wordt elk jaar georganiseerd door de RK Kerk OLV ten

Lijkwade van Turijn komt naar Breda

Op twee dagen in de veertigdagentijd houdt het bisdom Breda eenbezinningsbijeenkomst rondom de Lijkwade van Turijn. Op de website van het bisdom kun je meer

Projecten Vastenperiode 2024 – 2

Actie voor Stichting Leergeld Breda Alle kinderen mogen meedoen!In Nederland leeft 1 op de 12 kinderen in armoede. In Breda zijn dit ca 3.300 kinderen.

Maak het verschil

Ben betrokken

700 parochianen helpen mee op alle terreinen van het parochieleven, zowel in beheerstaken als in pastorale taken. Ieder heeft daarin eigen talenten: de een kan mooi zingen, een ander luistert goed bij het ziekenbezoek, weer een ander klust graag, enz..

Door hun grote inzet functioneert onze parochie!

Meehelpen is niet vrijblijvend. Levert het iets op? Niet financieel. Maar wel: in elk geval plezier, dankbaarheid en voldoening voor je inzet; verbondenheid met elkaar; mogelijkheid van vorming en geloofsverdieping en de gelegenheid om je te ontplooien.

Wil je je talenten inzetten om iets te doen, neem dan contact met ons op via de contactpagina. Laat ons weten waar je goed in bent en wat je wilt doen. Uiteraard nemen we contact met je op.

Ieder heeft van God een eigen gave gekregen. En tezamen vormen zij het lichaam van Christus. Als één ledemaat lijdt, lijden allen mee. En alle ledematen zijn even hard nodig. Het oog kan toch niet tegen de hand zeggen: “Ik heb je niet nodig”. Evenmin kan de voet tegen het oog zeggen: ”Ik heb je niet nodig”. (1 Korintiërs 12)