Welkom!

Voel je gezien, gekend en geliefd!

Wij zijn een Kerk met open armen. Wie je ook bent en wat je ook doet, je bent hier welkom, omdat God onvoorwaardelijk van je houdt!

Maak kennis met ons

Leuk dat je ons online bezoekt!

Wij zijn de parochie van de Heilige Maria Magdalena. Onze parochie bestaat uit drie geloofsgemeenschappen: Prinsenbeek, Princenhage en Effen. In deze gemeenschappen delen we samen het geloof. Ons grote voorbeeld is Jezus. We proberen samen te groeien in geloof en steeds meer op Jezus te lijken. In ons spreken, maar vooral ook in ons doen. Op deze website vind je meer informatie over ons. Maar het zal ons vooral veel plezier doen als we persoonlijk met elkaar in contact kunnen komen en kennis kunnen maken. Kom rustig een keer langs!

Wie was Maria Magdalena?

Onze parochie is genoemd naar de heilige Maria Magdalena. Zij is een heel goede vriendin van Jezus. Zij staat met enkele andere vrouwen onder het kruis van Jezus. Na de dood en begrafenis van Jezus gaat zij terug naar het graf om het lichaam van Jezus te verzorgen. Bij het graf aangekomen, is zij toen de eerste die Jezus als de verrezen Heer mag ontmoeten. Jezus is niet dood, maar Hij leeft!

Van Jezus krijgt zij de opdracht om naar de apostelen te gaan en te vertellen dat Hij is verrezen. Maria Magdalena wordt daarmee de apostel van de apostelen genoemd. Vandaag helpt Maria Magdalena ons te herinneren dat we geroepen zijn om de blijde boodschap van de verrijzenis van Jezus te verkondigen.

Kom langs!

Iedere zondag komen we in onze drie kerken samen om het geloof te vieren. Je bent van harte welkom! Aan de ingang van de kerk staan mensen om iedereen te verwelkomen. Ben je nieuw en weet je niet goed wat je moet doen? Maak je even bij de ingang bekend en we zullen je verder helpen.

Prinsenbeek

OLV ten Hemelopneming
Markt 32, Prinsenbeek
Iedere zondag om 9.30 uur

Princenhage

Heilige Martinus
Haagsemarkt 4, Breda
Iedere zondag om 11.00 uur

Effen

Moeder Gods
Effenseweg 3, Effen
Iedere zondag om 9.30 uur

Eenmaal per maand hebben we een familiezondag. Op deze zondag worden families uitgenodigd om elkaar te ontmoeten, samen het geloof te delen en samen te vieren.

Doe mee met Alpha

Tijdens tien gezellige avonden in een ongedwongen sfeer ontdek je wat het christelijk geloof inhoudt. Stel al je vragen en praat met andere deelnemers door over vijftien inspirerende onderwerpen, zoals: ‘Is er meer?’, ‘Wie is Jezus?’ en “Wat is bidden en hoe doe je dat?’

Alpha is gratis en wordt gegeven op tien donderdagavonden, die om 18.30 uur starten met lekker eten. En er is één zaterdag gepland. Momenteel is nog niet bekend wanneer de volgende alpha cursus van start gaat en waar deze gehouden wordt.

Wil je meer informatie? Kijk op https://alpha-cursus.nl. Wil je je aanmelden, geef je op bij hannekeoomen@online.nl.

Een gesprek

De drempel om meteen aan een activiteit deel te nemen vind je misschien een beetje hoog. Wil je eerst met iemand spreken? Als team nodigen je van harte uit. Ons team bestaat uit drie pastores die beschikbaar zijn voor een gesprek. Ook gelovigen uit de gemeenschap, jong en oud, zijn bereid om een keer met je te spreken.

Wil je graag iemand van de kerk spreken, Vul het contactformulier in en dan nemen we zo spoedig mogelijk contact met je op.

Doe mee en breng je talenten in

Je bent verhuisd en nieuw in onze parochie. Mogelijk dat je jouw talenten wilt inbrengen om onze gemeenschap mee op te bouwen. Van harte welkom!

Als je het op prijs stelt, dan komt ook iemand van het pastorale team of een medeparochiaan voor een verdere kennismaking op bezoek. Spreek een van de pastors direct na de viering op zondag aan of meld je even bij het secretariaat voor een gesprek.